Living a better life

by - pátek, března 06, 2015

Dlouho jsem přemýšlela, o čem vlastně první článek bude. Nechtěla jsem, aby to vypadalo odfláknutě a prostě tak, že jsem si na tom nedala záležet. Navíc, jarní prázdniny se mi pomalu, ale jistě blíží ke konci a tak jsem je chtěla využít k napsání alespoň jednoho článku, protože je mi naprosto jasné, že se k tomu příští týden určitě nedostanu. Proč přece dělat povinnou četbu, když můžu dělat něco zábavnějšího, že? :D


A tak jsem se po hodinách přemýšlení (a ne, vážně nepřeháním) konečně rozhodla, o čem že to vlastně dneska budu psát. A tadá :)


Na úvod. Já sama věřím, že když žijete určitým způsobem, tak se vám to nějak vrátí, ať už v tom dobrém, či v tom špatném. KARMA? Každý věří v něco jiného a každý tomu říká jinak. Nebudu tu tvrdit, že někde existuje vyšší moc, která nás odměňuje a trestá (to už je asi na jiný článek :D). Tak jako tak, princip karmy nefunguje v 9 případech z 10 a to už jen proto, že kdyby to tak vážně bylo, vše by se najednou stalo až moc jednoduché.

A teď vám možná spadne kámen ze srdce, tenhle článek rozhodně nebude o karmě a o tom, že máme milovat své bližní a vše se nám vrátí, haha :D

Dneska se chci věnovat životnímu stylu. Přesněji mému, protože tu nejsem proto, abych někomu diktovala, co je pro něj dobrý a co ne. Každý jsme jiný a každý si sám najdeme to, co nám vyhovuje. Tak jako já. Ať už jde o jídlo, odpočinek, cvičení a dalších x věcí, které nás ovlivňují.


Já a jídlo

Nebudu lhát a tvrdit, jak nejím nic, co je pro mé tělo špatné. Občas zajdu k Vietnamcům, koupím si Oreo Milku a ne, nedělá mi vůbec problém ji sníst celou. Ono je někdy těžké přestat, že? :D
Každopádně výše zmíněný případ nastane jednou za x týdnů a snažím se spíš hledat zdravější varianty jídel, protože i zdravá jídla můžou být chutná.
Žijeme v uspěchané době a každý nemá čas si uvařit a prostě si jde radši sednout do KFC na XL BSmart s colou a jsme spokojení. Jako jo, proč ne, dokud se z toho nestává rutina :)
Kolikrát se přistihnete, že vám nějaké zdravější jídlo jede víc než jeho nezdravá verze. Já sama se často divím, že mě překvapivě zdravé jídlo zasytí dokonce víc.

Zdroj: pinterest.com

Jak teda vypadá moje stravování? 

Hlavně zelenina, maso. Momentálně nejím vůbec přílohy (nahrazuji je zeleninou). Když už se stane, že mám chuť třeba na nudle, tak si dám shirataki nudle, které neobsahují žádný lepek, cukr a dokonce žádný tuk.
Chleba si dělám jen ze semínek a celkově vůbec nepoužívám mouku. Přišla jsem na to, že ji vlastně skoro nepotřebuju.
A samozřejmě, když mám chuť na něco sladkého, udělám si třeba proteinové palačinky nebo si dám proteinovou tyčinku, která nahradí jedno jídlo, takže jsou to dvě mouchy jednou ranou :D Odpírám si věci, které pro mě nejsou dobré, ale když už "zhřeším", tak se za to nějak extra netrestám a pokračuju tam, kde jsem přestala. Spousta lidí drží diety a jakmile dietu jednou poruší, řeknou si: "Kašlu na to, to prostě nedám." a končí. Člověk to dá, ale chybujeme každý, tak proč to hned vzdávat :)
Podle mě je i důležité i hodně pít, jak se říká "hlad je převlečená žízeň". Kdo to nezná? Dříve jsem moc často nepila a když už, tak určitě ne vodu. Teď naopak piju vodu po litrech, hlavně, když jsem hodinu po jídle a najednou mám zase hlad. Ne, není to hlad, je to jen chuť. Ta se dá snadno zahnat vodou. Je důležitý poznat rozdíl mezi hladem a chutí. Já své pauzy mezi jídly vyplňuji oříšky, na těch posledních pár měsíců dost ujíždím.
Není zas tak obtížné najít způsoby, jak žít zdravěji. Ale světe div se, nejde to ze dne na den. Stačí začít třeba tím, že místo cukru použijeme umělé sladidlo nebo med, místo obyčejné mouky použijeme celozrnnou mouku... Možností je spousta, stačí jen chtít :)

Já a cvičení

Dobře, zase vám nebudu lhát. Nejsem člověk, kterej byl 5x týdně cvičil, ačkoliv bych ráda. Není čas, často i není nálada. Každý to zná - práce, škola... Já chodím do školy a po škole některé dny i do práce, takže když už mám volno, radši si zalezu do postele a kouknu na nějaký film, seriál. A nebo se, když musím, učím.

Zdroj: pinterest. com
Kolikrát jsem si říkala, že si ráno přivstanu, trochu si zacvičím... Výsledek? Vydrželo to vždycky pár dnů a pak ciao ke starým zvykům. Má touha spát o 20 minut déle je prostě silnější. A tak jsem se rozhodla, že to nebudu nějak hrotit a pokusím se si lépe organizovat čas, abych stíhala všechno - školu, práci, čas pro sebe, posilovnu. Tak uvidíme, jak mi to vyjde tentokrát :) Na jednu stranu je ale dobré stanovit si nějaká cíle a postupně si k nim propracovat cestu. Lepší dělat něco než nic.

A jak relaxuji?

Když mám zázračně den volna a nemusím dělat absolutně nic (tím mám na mysli, že nemusím do práce, učit se, ani dělat něco jiného do školy), tak ho většinou strávím u seriálů. Jsem takový seriálový maniak a jelikož jich sleduju asi milion, tak se mi to vždycky za týden nahromadí, což se právě hodí pro ty dny volna. Můj day off program vážně závisí i na mé náladě a počasí. Buď ho strávím zalezlá na intru, nebo se toulám někde po Praze, po obchodech a tak dále. A myslím, že už mám nápad na další článek, hurá :D

Zdroj: pinterest.com
Velkou součástí mého života je i hudba, upřímně nevím, co bych dělala, kdybych ji neměla. Zní to jako obrovský klišé, ale právě hudba je i něco, co mě uklidňuje, něco při čem se můžu vybrečet, vzpomínat na to dobré i to špatné. Hudba je takový univerzální nástroj a pomáhá mi relaxovat, takže kdykoliv mám možnost, zapnu Spotify a klidně hodiny poslouchám písničky. Stejně tak jako když někam jedu, tak nedám bez sluchátek ani ránu. A to určitě nejsem jediná ;)


Zatím se s vámi loučím a vidíme se v dalším příspěvku! 


You May Also Like

0 komentářů