Jak se (ne)učit na maturitu

by - sobota, května 21, 2016

Tak mě tu skoro po měsíci zase máte s novým článkem. Tentokrát na téma maturita. Letošním maturantům už nepomůže, jelikož se už určitě dávno učí a svůj systém našli (to zní jako já :D), ale třeba těm příštím ano. A jelikož jsem ve čtvrtek úspěšně odmaturovala s vyznamenáním (vzhledem k tomu, jak jsem se učila, tomu sama nevěřím), tak už vím, co pro mě platí a co prostě ne. NIC.

  1. Sežeň si včas všechny materiály. A nebo taky ne. Myslím, že není větší zábava než shánět otázky z práva týden před maturitou a tři dny před ní přijít ke správné verzi otázky o moci zákonodárné. Takový správný vzrůšo, protože před maturou jsou všichni tak v klidu, že to začíná být nuda.
  2. Udělej si ve všem pořádek. Teda, ne že by zrovna mně v učení něco pomohlo, ale když už jde do tuhýho, tak v tom mám ráda aspoň nějaký systém.
  3. Naplánuj si rozvrh učení a udělej si rezervu pro opakování! Jakožto člověk, který si tím prošel, vím, že začít včas je důležitý. Maturita rozhodně není dávačka a nechápu lidi, kteří se 80 otázek naučí během tří dnů. Já bych toho nebyla schopná ani během měsíce.
    Já začala pozdě a pak jsem si tak moc nadávala. Maturovala jsem v úterý a týden před tím se začala učit. To by dejme tomu ještě šlo, ale právo jsem se učila zhruba do soboty a v sobotu mi došlo, že když v úterý maturuju z češtiny a angličtiny, měla bych se podívat alespoň na tu angličtinu. Tak se tedy i stalo. Na češtinu jsem se podívala v pondělí večer, v úterý jsem spala u kamarádky, že se budeme učit právo, ale byla jsem tak vyčerpaná, že se právo učila jedině tak ona. A s psychologií jsem začala den před ústními z ní. Zřejmě při mně stáli všichni svatí, protože jsem si vytáhla komunikaci, prostě jedna z mála otázek, které jsem vážně chtěla!
  4. Najdi si svůj styl učení. Každému vyhovuje něco jiného. Nevím, co se mnou je, ale mně vyhovuje jedině si látku vysvětlovat s někým jiným. Takže jsem docela nahraná.
  5. Dělej si pauzy. A hlavně pořádně dlouhý, nejlépe se jdi projít po Praze (nebo jiném městě, že :D), zakotvi někde v centru a obdivuj památky. Nebo si pusť seriál, prostě prokrastinuj. Maturita počká.
  6. Hodně kafe a energy drinků. Během toho týdenního procesu učení jsem vypila tolik kafe, že jsem ho tolik nevypila za celý život, stejně tak s energy drinky. Ironie ale je, že unavená jsem byla pořád stejně a všechen ten kofein na mě začal působit den před ústními, kdy jsem vážně chtěla spát. Ve čtvrtek jsem přijela domů tak vyčerpaná, že jsem si pustila The Originals a po pěti minutách už jsem byla tuhá.
  7. Zaměř se na to, co ti opravdu nejde. Opakování je matka moudrosti a potřetí, počtvrté, klidně i popáté, se ti pojem, který nechápeš může zdát více srozumitelný.
  8. Study buddy. Najdi si takovýho, který tě bude v prokrastinaci podporovat na 100 procent!
  9. Žádný stres a nervy. Vztek si klidně můžeš vybíjet na svém okolí. A pořádně :)
  10. Nech si něco na září, protože by se ti přes prázdniny po škole stýskalo.

Na závěr bych chtěla pogratulovat všem úspěšným maturantům, popřát těm, které to teprve čeká a hlavu vzhůru! Přeji vám hodně štěstí a snad si všichni vytáhnete otázky, které vám sednou :)


You May Also Like

28 komentářů

  1. Hezký styl a vzhled blogu, ale tento článek nedal nikomu nic, protože to, co píšeš, říkají a píšou všude. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to na tom asi něco bude, ne? :)

      Vymazat
    2. Názor sice hezký, nicméně nikomu nic nedá vzhledem k tomu, že jsi tu za anonyma a všichni víme, že anonymy nikdo nebere vážně;)

      Vymazat
  2. Super článek :) no mě to čeká příští rok, tak uvidíme :D

    OdpovědětVymazat
  3. super článok :) síce už po maturitách som no skúškové je o tom istom :P

    OdpovědětVymazat
  4. Svatá pravda:) bohužel občas beru to zaměření na to, co mi nejde, až moc vážně a pak se úplně vykašlu na to, co by stačilo jen dvakrát přečíst a ve finále si to, co je vlastně pohodička, u zkoušky vůbec nepamatuju :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chce to rovnoměrně rozvrhnout :) Ale jinak naprosto chápu, o čem mluvíš :D

      Vymazat
  5. teda já se začít učit takhle pozdě, tak na vyznamenání ani nedosáhnu :D ale gratuluju! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Je to hlavně i o štěstí na otázky, každý máme nějakou, která nám nesedne. Já si vytáhnout ze ZSV něco jiného než komunikaci, tak jsem asi pěkně v háji :D

      Vymazat
  6. Super článek :) Taky jsem odmaturovala s vyznamenáním (jupí :D) a to jsem to učení taky nijak nehrotila. Všichni se učilii už v lednu, já těsně předem :D:)

    EVERYTHIN KATE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Gratuluju! :) Já teda začala mít pěkný výčitky, že jsem se neučila dřív, když jsem si uvědomila, že jsem ve větším skluzu. Ale nakonec to nemohlo dopadnout líp :D

      Vymazat
  7. Ze ZSV asi maturovat nebudu (jsem ve druháku a zatím mám naplánováno: češtinu, angličtinu, češtinu, dějepis :-D), ale kdoví. Já se umím učit na více způsobů, ale úplně nejrači někomu něco vykládám, takže asi budu muset na maturitu někomu zaplatit, aby mě celý dva týdny nebo týden před poslouchal. :-D Gratuluji k suprovému výsledku :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My ZSV měli povinné napůl s psychologií, takže moje smrt téměř :D Já se učit moc neumím, ale nejvíc mi pomáhá právě to vyprávění někomu. Takže si hlavně zaplať někoho, kdo látce rozumí :D A děkuji :)

      Vymazat
  8. Tak teď už jsem fakt nervózní. :D Čeká mě to sice až za rok, ale říkám si, že se začnu učit už v létě. Jen pro jistotu. Ale na druhou stranu, jak se znám, určitě to u mě dopadne podobně jako u tebe. :D
    Jinak, pěkný článek!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si říkala, že se začnu učit v září. Pak že teda v lednu, to jsem nakonec odložila na únor, až budu mít po plese :D Ale ani to mi nějak nevyšlo a tak jsem si řekla, že se budu učit v dubnu po praktický. No nic, tak jsem začala týden před maturitou :D
      Nervózní nebuď, pokud jsi během střední něco dělala. Teď se mi to kecá, ale já byla úplně v háji :D

      Vymazat
  9. Ten bod číslo pět mi připomíná jedno hezké odpoledne na Náplavce. Ale potom jsme si to vynahradili s tím ústavním právem. Bylo mi ctí být tvým jedno-večerním buddym ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla jsi lepší study buddy než Denny, to mi věř :D Víc takových dnů :))

      Vymazat
    2. Tak to mám o to víc radost :D Počkej, až za tebou dofrčím na západ ☺

      Vymazat
  10. Pěkný článek :) Mě to teda čeká za pár let,ale když nad tím přemýšlím tak už teď opravdu nevím jak to zvládnu :D :)
    FOXIE SIMMA

    OdpovědětVymazat
  11. Ešte šťastie, že ja tú maturitu ešte nemám :D a tento článok mi prišiel veľmi vtipný, jemne ironický a podľa mňa sa ti celkovo vydaril! :)

    Bari Bircak

    OdpovědětVymazat
  12. moc drzim palce vsetkym koho to teraz caka, ale hlavu hore uz len par dni a mate pokoj :)

    Pozyvam na velku letnu GIVEAWAY, tu: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2016/05/rexona-giveaway.html

    OdpovědětVymazat
  13. Pekný článok a držím palce. Ja maturujeme až o šttyri roky takže zatiaľ mám pokoj.

    NINAVE

    OdpovědětVymazat
  14. Jůů, máš krásný design blogu a moc se mi tu líbí :) Já mam zatím na maturu čas, ale ve škole nás na to připravují dobře už v prváku :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc :)
      Nás strašili už od prváku, ale upřímně mi to bylo dost jedno. Pak jsem toho litovala, když jsem se během týdne chtěla naučit čtyři roky látky :D

      Vymazat