Tetování? Ano prosím!

by - neděle, listopadu 01, 2015

Tento článek jsem chtěla napsat už někdy během prázdnin, ale říkala jsem si proč vás zahlcovat článkem o mých dvou maličkých tetováních. V pátek mi ale přibylo ještě třetí a teď všechny dohromady určitě stojí za zmínku. Doufám, že tímhle i poradím někomu, kdo nad ním přemýšlí a neví sám kde začít.


Tetování jsem chtěla odjakživa, na spoustu míst, spoustu motivů. Prošla jsem si obdobím, kdy jsem chtěla notičky, hvězdičky, protože se mi to líbilo a neuvažovala jsem nad tím tolik jako teď. Proto mi přijde nejrozumnější, že je tetování až od 18 nebo se svolením rodičů i dřív. Bůh ví jak by to alespoň u mě jinak dopadlo :D



Své první tetování (nápis just let go na levém zápěstí) jsem si v šestnácti po měsících rozhodování pořídila 5. prosince 2013 v Hellu. Jsem sentimentální člověk a tak si i přesně pamatuji datum, protože se mi s tím dnem spojuje bohužel, a nejspíš i bohudík, spoustu věcí.


Níže zmiňované frappuccino. To jsem byla ještě o tetování lehčí :D
Do druhého (origami jestřáb pod klíční kostí) jsem šla o necelý rok později, 3. listopadu 2014 u Míji. Ten den jsem nešla do školy, protože jsem ho měla naplánované během poledne. Myslím, že letos by mi ale třídní rozhodně nedovolila dát si day off kvůli nějakýmu tetování. Mám tendenci si různé dny s něčím spojovat, takže si například ještě pamatuju, že jsem ten den poprvé ochutnala pumpkin spice frappuccino a to se vzápětí stalo i mou láskou. Jinak se omlouvám za selfíčka, ale to jen abyste věděli, jak skvělým doplňkem to tetování je. Jo a taky mi to sluší :D




A mé nejnovější skončilo na pravém předloktí. Nechala jsem si ho dělat u známého sestřenky, takže i cenově mě vyšlo dost dobře v porovnání s těmi předchozími. Ráda bych v budoucnu pokračovala v rukávu, protože jsi si řekla, že ať jsem potetovaná jak chci, ostatním to může být jedno, protože já si to podstoupila, zaplatila a hlavně mně se to líbí. To je něco, čím by se měl při rozhodování řídit každý!

  1. Pořádně si promysli, co vlastně chceš a kam, že to vůbec chceš. Jak všichni víme, tetování je na celý život a ty se nechceš za týden vzbudit a nadávat si, že to je to nejhloupější rozhodnutí, jaký jsi kdy udělala.
  2. Průzkum, průzkum, průzkum! Když už máš vybraný motiv, pořádně si proklepni studia a tatéry ve tvém okolí. Sám obrázek udělá hodně, protože ani sebelepší tatér nezachrání špatný výběr tetování, takže na to určitě pozor. Takže recenze a fotografie tetování se na nějakou dobu stanou tvými nejlepšími kamarády.
  3. Konzultace a nebo taky ne. U některých tetování není, co konzultovat. Pokud máš například jen text, vybraný font taky, stačí to už jen přenést na kůži. Jestli ale jdeš do studia naslepo, konzultace se vážně bude hodit. S tatérem společně zjistíte, co by se ti líbilo a dohodnete se rovnou i na místě a ceně.
  4. Když jsme u té ceny... Ta závisí od města, studia a tak dále. Já v Hellu dávala za tři slůvka 1.200 Kč, u Míji 1.700 Kč za jestřába a nakonec u toho známého 2.000 Kč za předloktí. Tetování ale samozřejmě nebereš jen podle ceny, někdy je lepší si připlatit a být si jistá, že na tobě bude odvedená dobrá práce. U nás se teď rozmohli rádoby tatéři a s jedním z nich jsem i chodila na základku. Abych to shrnula, jemu bych pod jehlu v životě nešla, protože děs je slabý slovo. Dát pětikilo za tetování je samozřejmě lákavější, ale všechno s rozumem. Obzvlášť když to není něco, co se za týden smyje.
  5. A bolí to? Nebudu frajeřit a říkat, že jsem neměla na své okolí stejnou otázku, protože měla. Překvapivě mě první na zápěstí vůbec nebolelo a to mě všichni strašili, jak moc to na zápěstí bolí. A ono nakonec nic. Vše je jen o prahu bolesti a o tom, co jste schopní vydržet. Ten pocit se spíš dal přirovnat k tomu, když tě škrábne kočka.
    To druhé už bylo o něco míň příjemnější, ale nic co se nedalo přežít. Míja mi musela víckrát zajet jehlou do jednoho místa, takže si to asi dokážete představit.
    A to třetí snad ani nechci zmiňovat. Řeknu vám, že bych snad radši šla několikrát k zubaři, než tohle podstupovat znova. A ne, nepřeháním. Vybrala jsem si podstatně větší obrázek, na zápěstí to tentokrát bolelo až moc a do jednoho místa se mi musel vracet tak stokrát. Ale vydržela jsem to. Když jsem si už myslela, že konečná a mám klídek, tak hezky vytáhl jehlu s bílou barvou a některá místa ještě dolaďoval tou bílou. V tu chvíli jsem si říkala, že se snad zvednu a odejdu, protože tam žádnou bílou nepotřebuju. Takže si dám zase na rok pauzu, než se vzpamatuju :D
  6. No a když už máš tetování za sebou, stačí se o něj jen správně starat. O péči tě vždycky poučí, nebo by určitě měli. Takže klasika, 3-4 hodinky nechat na tetování fólii, pak sundat, opláchnout a vyčistit antibakteriálním mýdlem a následně namazat. U prvního tetování jsem používala vazelínu, ale ta byla úplně všude a ty fleky nic příjemnýho. Takže už používám jen Bepanthen, který se krásně vstřebává. Mazat by se mělo 3x-4x denně, což odpovídá pocitu, že je třeba. U mě rozhodně. Na stroupky jsem zatím ještě netrpěla a doufám, že to ani nepřijde, ale ty určitě neslupovat!
    Já mám momentálně ruku docela nateklou, ale určitě mě nebolí tolik jako včera. Všechno chce jen čas a trpělivost :)


Doufám, že těm nerozhodným článek nějak pomohl a pokud sami máte nějaká tetování nebo byste rádi, napište mi do komentářů! :)

btw. blog má nově i facebookovou stránku a budu ráda za každý like!



You May Also Like

31 komentářů

  1. Sama mám naplánované tetování jako odměnu sama pro sebe za maturitu, takže taková menší motivace. A nebude to jedno, ale rovnou dvě. Když už tak už. Obě pro mě mají hluboký význam a jsem pro ně rozhodnutá už 2 a půl roku, tak mi to vydrží aji do té maturity. :)

    Marťa píše

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uvidíš, že jo ;) Já bych za maturitu chtěla další, ale zase nevím, nevím, bolesti už stačilo :D

      Vymazat
  2. Tetování jsou krásná, jen stále nad tím svým přemýšlím, chci tam mít něco, co má pro mne opravdu význam :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! To samozřejmě chápu, pro mě nějaký význam mají všechny a nepovažuju se za prázdný papír, takže asi tak. Je to od člověka :)

      Vymazat
  3. páni ta růže je hodně dobrá :) sama tetování taky chci, ale bojim se :D :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Ono se nakonec ani není čeho bát, všechno se dá vydržet :)

      Vymazat
  4. Super príspevok :) Takéto mám veľmi rada, lebo tetovania milujem a sama si chcem nejaké dať. Trochu sa síce bojím, predsa len je to určitý "zákrok" tak uvidíme no :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc! :) Já před tím prvním taky měla obavy, ale chce to nad tím jen přemýšlet a být si jistá, že to je vážně to, co chceš :)

      Vymazat
  5. Mě by se líbilo nějaké malé na zápěstí :)
    Denisse Beauty

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty se mi strašně líbí! Hodně dobře vypadají i nějaké malé obrázky na zápěstí :)

      Vymazat
  6. Zbožňujem tetovania, a chcem ich preto aby som si nimi pripomenula niektoré udalosti, ľudí, či jednoducho preto že symbolizujú niečo čo mám rada, alebo robím rada. Páčia sa mi originálne tetovania nie tie čo má každý, len pre to, aby ich mal :) zaujímavý článok.

    OdpovědětVymazat
  7. Tetování mám, stále se mi líbí, ale do dalšího už bych asi nešla. Když je to něčí životní styl, tak to beru, ale pro mě jsou důležitější věci, do kterých můžu investovat :) Moc se mi líbí ta růže na ruce! :)
    http://hollychicc.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  8. Ja som jeden z tych fnukalkov, ktorym sa tetovania pacia,ale fakt sa boja bolesti:)

    Pozyvam na 6rocnu GA o Biodermu, Macadamia Hair..:) Tu:http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2015/10/6-blogove-narodeniny-najvacsia-blogova.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Záleží na místě a velikosti, nakonec to není tak hrozný :) A děkuju za pozvání!

      Vymazat
  9. Ja tetovanie už chcem snáď odjakživa, ale chcem, aby moje prvé tetovanie pre mňa veľa znamenalo, tak dosť premýšľam nad tým, čo by to malo byť:)

    Kitti. , #THESTYLETALE

    OdpovědětVymazat
  10. Tetování na předloktí se mi opravdu moc líbí! :))
    A nejlepší je, že pro každého ta tři slůvka znamenají úplně něco jiného:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc! A přesně tak, to mám na nich nejradši, jedno tetování a od osoby několik významů :)

      Vymazat
  11. ja mám atopický exém, veľmi sa bojím ísť do toho že dostanem niečo z toho :-D , ale poznám baby čo majú taký istý problém a sú zdravé
    máš to veľmi krásne ! pristane ti to ♥

    https://clodyteenmummy.wordpress.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Chápu tvý obavy, tohle je strašně individuální, takže bych se nejspíš taky bála :)

      Vymazat
  12. Já jsem dříve taky hrozně moc chtěla tetování a také a zápěstí, ale potom jsem od toho nějak ustoupila, nechci zažít tu bolest :D, dost mě to děsí :) Ale je to zajímavý, všímám si toho všude v okolí, že hodně lidí začíná na malých tetováních většinou citátech a pak to vždy pokračuje do větších větších :)) A musím říci, že u tebe se mi nejvíce líbí to na zápěstí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! A věř mi, že na to zápěstí to bylo docela i příjemný, ačkoliv to může znít divně :)

      Vymazat
  13. To druhé a třetí <3 naprosto souhlasím se vším, co jsi napsala :) každopádně to předloktí je hodně povedené. Taky bych si chtěla své rameno prodloužit na rukáv, ale práce mi to nejspíš neumožní. Respektive nebudu to pokoušet dokud nebudu mít titul a dobrou stálou práci :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pěkně hloupý, že stále žijeme ve společnosti, která někoho soudí na základě tetování, piercingů a tak dále. Samozřejmě, člověk vypadá seriózněji, ale pořád záleží na tom, co má v hlavě :D Ale určitě tě chápu, ono tetování nikam neuteče :)

      Vymazat
  14. Už nejaký čas uvažujem o tetovaní, len stále nie som 100% presvedčená o motíve.. Chcela by som niečo menšie, asi nejakú motivačnú frázu, ktorá mi bude pripomínať kto som a čo všetko som už zvládla a že proste mám byť silná. Takéto tetovania nie sú síce ničím výnimočné, ale dokážu dodať veľkú silu.. Tak drž palce nech sa konečne odhodlám ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Důležité je aby to tetování bylo výjimečné pro tebe! A palce držet budu, určitě to stojí za to :)

      Vymazat
  15. Já nad tím přemýšlím už sakra že dlouho ale jelikož se převlíkám za postavy (cosplay) tak bych si ho musela pokaždé zamalovat,leda,že bych si ho udělala tak ,aby nešlo moc vidět každopádně do budoucna bych ráda aspon Mjolnir :)

    OdpovědětVymazat