Jak si najít práci/brigádu?

by - pátek, června 03, 2016


Mou první opravdovou brigádu jsem si našla v září ve třeťáku. Prodávala jsem naprosto božskou čokoládu a mandle v čokoládě pod Pražským hradem. Řeknu vám, že lepší jsem v životě neměla.
Chodila jsem tam soboty a neděle od 10 do 8 večer a byly za to skvělé peníze. Měla jsem 80 Kč na hodinu a navíc ještě 1 % z tržby. Za víkend jsem tedy kolikrát odcházela s více než 2.000 Kč.

Práce to byla rozhodně super, o tom žádná. Líbilo se mi, že jsem mohla využít angličtinu, protože v centru Prahy je to jazyk (kromě ruštiny), s kterým se domluvíte snad nejvíce. Akorát po čase mi přestaly víkendy vyhovovat, nestíhala jsem ve škole, byla jsem unavená... A to se začalo odrážet i na mém výkonu v práci.
Tak jako tak si ale myslím, že to byla báječná zkušenost a občas mi to dokonce chybí!

Další brigádu jsem měla v UGOvě Salaterii, z čehož jsem byla zprvu nadšená. Ale platí takové pravidlo, že by si člověk nikdy neměl stěžovat na svého předchozího zaměstnavatele, kolegy a práci celkově. Tak to taky dělat nebudu. Každopádně v UGOvi jsem dělala až do letošního května, což je zhruba 16 měsíců. Nikdy jsem si nemyslela, že tam budu tak dlouho, ale na druhou stranu to byla brigáda, která se většinou dobře kombinovala se školou.

Po maturitě jsem začala vlastně skoro hned hledat práci. Ani nevím, proč jsem s tím tak pospíchala, ale jakmile jsem se 19. května dozvěděla, že jsem to dala (YES!), tak ve mně něco kliklo a já si řekla, že chci opravdovou práci a ne jen nějakou brigádu v UGOvi, když už mám maturitu. To může znít celkem povrchně, ale přece jen jsem nestudovala právní administrativu, abych pak dělala smoothies a nandávala polévky. Samozřejmě nic (a všechno) proti této práci, ale chtěla jsem něco lepšího.

"Do something your future self will thank you for."

Vždycky mě štvalo/bavilo to, jak všichni říkali, že najít brigádu/práci je v Praze strašně jednoduchý. Podle mě ne. Alespoň co se té brigády týče. Když chodíš do školy, chceš něco poměrně flexibilního a to právě nabízí fast-foody nebo obchody s oblečením. Dřív jsem chtěla v obchodě s oblečením pracovat strašně moc, ale poté, co jsem viděla, jak vypadaly boty a oblečení v Primarku... Rychle jsem si to rozmyslela. To se samozřejmě nedá srovnávat s Českou republikou, ale já nesnáším uklízení, trička si skládám svým vlastním způsobem... No, práce v obchodě s hadry asi nebude úplně to pravé pro mě.

Životopisy jsem poslala skoro všude, kam se dalo. Většinou to byly pozice jako recepční, operátor a tak dále. Prostě takové ty zaměstnání, kde naberete zkušenosti do životopisu. Před maturitou jsem dokonce poslala i životopis do Sephory, kde se ozvali jen mé kamarádce (zabolí) a následně potom, co je odmítla, se teprve ozvali mně. Takže hádejte, kde nepracuju? V Sephoře.
Víte, můžete poslat životopis na deset různých pozic a oni se vám ozvou zhruba ze dvou společností. Ale hlavní je se nevzdávat a hledat a hledat a hledat. Nejspíš hned nenajdete práci svých snů, ale i vaše první práce vám pomůže nějakým způsobem rozjet kariéru.
Měla jsem kopu pohovorů, některé nabídky jsem sama odmítla, někde se neozvali a někde zase jo. Já ale pořád čekala na něco lepšího a to konečně přišlo. Od 20. června budu pracovat jako sales consultant pro Cadenzzu, která bude mít obchod v OC Chodov. Pokud jste o Cadenzze ještě neslyšeli, je to společnost, která je pod záštitou Swarovski Group a vznikla v roce 2013. Je zaměřena na handpicked (ručně vybírané) šperky z celého světa od předních značek a designerů. Úzce spolupracuje například s Versace, Oscarem de la Rentou, Robertem Cavallim a dalšími.

Ale teď už k těm tipům, jak sehnat práci/brigádu, protože jsem se trošku rozepsala. Neberte to jako zaručený návod, protože o všech těchto věcech už určitě dávno víte. Spíš to berte jako motivaci, jak neztratit naději, protože vás už bůh ví kolikrát odmítli, a nebo se vám pro jistotu ani neozvali. Všechno má svůj důvod a třeba jste jen jedno kliknutí od své vysněné práce :)

Takže jak si najít práci/brigádu?

  1. Zeptej se známých. Taková klasika, ale někomu se může zadařit. Já bohužel žádné známé nemám a tak jediná brigáda, kterou jsem takhle sehnala, byla chmelová. A na tu už bych nikdy nešla, abych pravdu řekla.
    Kamarádce ale mamka domluvila přes známou pohovor na recepci, a kde teď kamarádka za krásných 120 Kč na hodinu pracuje? No zkuste hádat :)
  2. Zeptej se ve škole. Profesoři mají spoustu známostí a určitě o něčem budou vědět. Samozřejmě ale také záleží na tom, jaký máš s daným profesorem vztah. Mně to například sama nabídla profesorka na právo. Jenže ona vždycky byla takový zlatíčko ♥ a každý takový být nemusí.
  3. Obejdi obchody, restaurace, kavárny... Je zde větší pravděpodobnost, že získáš nějakou odezvu. Rozhodně bych si ale radši vzala číslo na manažera nebo chtěla mluvit rovnou s ním. Personál nemusí tvůj životopis vždy předat.
  4. Hledej na pracovních portálech. Těch je nespočet a každý den na nich přibývají desítky nabídek, ať už HPP nebo brigád.
    proudly.cz
    inwork.cz 
    a spousta dalších...
  5. Projdi si facebookové skupiny. Svou výše zmíněnou první brigádu jsem našla právě tam, stejně jako svou první práci. Mnoho personalistů používá v dnešní době Facebook na inzerci díky jeho popularitě a možnosti oslovit více zájemců o pracovní místo. Skupina, ve které jsem já, se jmenuje BRIGÁDY PRÁCE PRAHA a má přes 26 000 členů, a to z řad zaměstnavatelů, tak i nás hledajících zaměstnání. Najdete v ní jednorázové přivýdělky, ale i ty stálé.

    Například má kamarádka má neuvěřitelný štěstí. Její první práce chvíli poté, co vylezla ze školy, bude u Ralpha Laurena #dreamjob. Našla ji na Facebooku, absolvovala assessment centrum, no a je to její.

    Assessment centrum je v podstatě metoda pohovoru, kde o pozici soupeříte a zároveň spolupracujete s dalšími uchazeči. Při tom vás sleduje buď zaměstnavatel a firemní personalista nebo zaměstnanci personální agentury. Takový typ pohovoru je časově náročnější, může trvat pár hodin nebo i pár dní, ale za to je velmi efektivní.

    Tomuhle jsme se s kamarádkou docela zasmály, protože jsme se o assessment centru nedávno před tím učili v psychologii a ona jakožto nováček v oblasti pohovorů ho absolvovala hned u druhé nabídky.
  6. Zajdi na Úřad práce. To už se ale spíš týká HPP a také je to taková poslední možnost. Nedávno jsem byla na úřadě a prohlížela si nástěnky, kde mají připíchnuté papíry s aktuálními volnými místy. Chci říct, za zkoušku nikdy nic nedáš.
Ode mě je to dnes všechno, ale vy se klidně podělte do komentářů, jaká byla vaše první brigáda/práce a zda bylo pro vás snadné ji najít! :)


You May Also Like

10 komentářů

  1. Ta tvoje kamarádka musí být fakt frajerka!

    OdpovědětVymazat
  2. Krásně napsaný článek, no kamarádce teda opravdu závidím! :D :)

    EVERYTHIN KATE

    OdpovědětVymazat
  3. Super článek! Já si tímhle procházela loni. Posílala jsem životopisy všude. VŠUDE!!!!. Doma jsem slýchala, jak jsem nemožná, že v Praze si najdeš práci hned. Ono se to řekne, Praha, hlavní město, MILION pracovních nabídek, ale díky tomu, že je tu právě tolik volných míst, mají zaměstnavatelé DOST vysoké nároky a proto rozhodně neprahnou po devatenáctiletý nešikovný holce co se ještě na pracovnim pohovoru klepe kvůli maturitě jak drahej pes (jinak řečeno: mně). Nakonec jsem sehnala, asi po čtyřech měsících, v Coca-Cole, kde to byla ŠÍLENOST, never more. Ale uvidíš ten progres, já jsem teď personalistka v IT oblasti na Slovensku a od té doby co mám tuhle práci, tak nesouhlasím s pravidlem, že si najdeš dobrou práci jen pokud máš známé (ještě musíš mít štěstí, totiž =D). Prostě najdeš si první práci, máš zkušenost a pak už to jen lítá, protože v životopise to není tak prázdné =). Co se týče toho odpovídání 2 firem z deseti, kam pošleš svoje CV, tak já to dřív taky nechápala a nesnášela jsem to. Ale teď co jsem personalistka na to mam trošku jinej pohled a trošku s těma HR recruiterama soucítim... mně když denně přijde 6514350 mailů s životopisama, tak občas prostě nemám chuť odpovídat na každej, i když bych měla, jen je to vyčerpávající...
    dobře, ať se Ti, Janet, daří!! A gratuluju k maturitě. Nebylo to takový peklo, viď? =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tě strašně obdivuju, že ses na to Slovensko přestěhovala! Jinak máš pravdu, štěstí v tom hraje taky velkou roli :)
      Děkuju moc! Štěstí hrálo roli i u tý maturity, ale nakonec to vážně nebylo tak hrozný. Jen ten stres :)

      Vymazat
  4. Dobrej článek, na netu je sice fůra článků o hledání práce a brigád, ale spíše obecných. Tohle je supr, vlastní zkušenosti, pro ostatní skvělá inspirace

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Úřad práce - neni to taková poslední možnost ))

      Vymazat
  5. Tak to tě respektuju. Já kdybych nebyla takovej mamánek, tak bych taky vyjela. Ale daří se mi hledat práci v Česku přes net, zkus stránku 248.cz. Super článek!

    OdpovědětVymazat